Üdv, Vendég
Felhasználónév Jelszó: Emlékezz rám

Öntőformák
(1 olvasó:) (1) Vendég
  • Oldal:
  • 1

TÉMA: Öntőformák

Öntőformák 9 éve, 3 hónapja #220

  • VGY
  • TÁVOL
  • Félisten Fórumozó
  • „God made man, but Colt made them equal”
  • Hozzászólások: 715
  • Karma: 5
1_2010-10-25-2.jpg




Feri sporttárs !

A postás ma csomagot hozott !
Üdvözlettel:

VGY
Utolsó szerkesztés: 9 éve, 3 hónapja Beküldte VGY.

Válasz: Öntőformák 9 éve, 3 hónapja #229

  • cujoe
  • TÁVOL
  • Kezdő Fórumozó
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: 0
Milyen öntőforma?

Válasz: Öntőformák 9 éve, 3 hónapja #230

  • VGY
  • TÁVOL
  • Félisten Fórumozó
  • „God made man, but Colt made them equal”
  • Hozzászólások: 715
  • Karma: 5
.454-es gömböc
Üdvözlettel:

VGY

Válasz: Öntőformák 6 éve, 9 hónapja #5006

  • Wasicuya
  • TÁVOL
  • Félisten Fórumozó
  • Hozzászólások: 618
  • Karma: 2
Szervusztok!
Megosztom veletek a tapasztalataimat.
A Hawken puskához kölcsön kaptam nyeles réz öntőformát. A kalibere: .440
A kapott lövedékek rendkívül oválisak, 11,2-11,8mm
Most kaptam egy Lee alumínium formát, a kalibere .445 mérhetetlenül kicsi tolómérővel az oválissága. 11,4mm
Tehát az a fura helyzet állt elő, hogy a kisebb kaliberű gömböt alig lehet kalapáccsal leverni a csőbe, még a nagyobbat kényelmesen letolom. Remélem ez nem számít reklámnak, de a Lee nekem bevált.
Viszont figyelni kell a megfelelő hőmérsékletre, az alu hamar kihűl. Előbb egyszerre öntöttem a .36-os gömbbel, hogy hátha gyorsabban megy, de akkor a fele selejt lett, ha viszont nincs várakozási idő, csak egy öntőformát használok, akkor 100%-ig jó lövedékek készülnek, ráadásul nem is lassabb a folyamat, hanem gyorsabb, mert nem kell lerakni a kézből a formát.
Üdv: Tamás

Válasz: Öntőformák 6 éve, 7 hónapja #5089

  • Thorta
  • TÁVOL
  • Profi Fórumozó
  • Deo Vindice
  • Hozzászólások: 207
  • Karma: 5
Uraim!

Szaktanácsot szeretnék kérni. Mint azt már néhányan tudjátok 1 ilyen puska megvételén töröm a fejem.

www.saguaromike.com/sklep/index.php?p1222,rolling-block-54

Szerintetek milyen öntőformát vegyek hozzá?

Válasz: Öntőformák 6 éve, 7 hónapja #5091

  • VGY
  • TÁVOL
  • Félisten Fórumozó
  • „God made man, but Colt made them equal”
  • Hozzászólások: 715
  • Karma: 5
Ez nagyon jól néz ki !!!! Én .54-es LEE REAL öntőformát vennék hozzá, nekem eddig minden fegyverhez bejött (.45, .50, .54 ). De ne költs rá feleslegesen, mert nekem van egy elfekvőben, szívesen kölcsönadom
Üdvözlettel:

VGY

Válasz: Öntőformák 6 éve, 7 hónapja #5092

  • Thorta
  • TÁVOL
  • Profi Fórumozó
  • Deo Vindice
  • Hozzászólások: 207
  • Karma: 5
Pompás!!!! Nagyon köszönöm! Holnap felhívlak mert elugranék érte. Puska ugyan még nincs de a héten lövedék öntést tervezek. Legyen ilyen lövedékem is.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5425

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Kezd valami alakulni a 32 S&W Long Wad környékén

32-1.jpg


32-2.jpg
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5430

  • Feri
  • TÁVOL
  • Újonc Fórumozó
  • Hozzászólások: 67
  • Karma: 8
Tömbszikra??? (nem érteni hozzá, csak gyanítani...)

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5436

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Igen, tömb szikra.

Este kipróbálom a 32S&W Wad öntőformát

DSC_0328.JPG


Elő van készítve még 3 nyers kokilla

DSC_0329.JPG csatolmány nem található



Az egyikbe LQ kérésére és az Ő rajzai alapján, Gabinak

DSC_0330.JPG


DSC_0331.JPG csatolmány nem található



A másikba is van elképzelésem mi lesz, de a harmadik még árva

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5437

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Kipróbáltam az új öntőformát és ahogy vártam egy kicsit még módosítani kell rajta.
Mielőtt magyarázkodásnak tűnne, szeretnék megosztani veletek egy technikai dolgot, ami a műanyag iparból jön, bár szerencsére nem minden igaz az ólomra ami a műanyagra sajna igen.

  1. Zsugorodás és annak mértéke
  2. Idő (szerencsére ez csak rövid ideig számít az ólomnál, mert a műanyagnál min 72 óra)


A zsugorodás függ sok mindentől (anyag összetétel, hőmérséklet (ömledék és kokilla), nyomás). Mivel leginkább az anyag összetételét nem ismerjük (hacsak nem veszünk jó drágán "eredeti" ólmot) a mi körülményeink között leginkább tapasztalati úton határozható meg legjobban a zsugor mértéke, ergó az öntőforma geometriai minősége.

Az ólomnál 1-3%-os zsugort szoktam számolni átmérő függvényében, de hogy biztosan jó legyen az öntő forma, első lépésként direkt a névleges méret fölé egy kicsivel szoktam készíteni a forma üreget (úgy is kisebb lesz ).

A kokilla a benne lévő friss önteccsel

01.jpg


Idő kell míg a kokilla felmelegedik, addig sajna gyártom a selejtet

DSC_0338_2014-03-06.jpg


Amikor felmelegedett a kokilla és normális lövedékek készülnek, akkor "fészkenként" megjelölöm őket

DSC_0333.jpg


Fészkenként min 2 keresztmetszetben megmérem őket
Első "fészek" osztósíkkal merőleges keresztmetszetben

DSC_0341_2014-03-06.jpg


Aztán azzal párhuzamosan

DSC_0342.jpg


Második "fészek" merőlegesen

DSC_0343_2014-03-06.jpg


Aztán párhuzamosan

DSC_0344_2014-03-06.jpg


Azt vártam, hogy keresztmetszetenként eltérő értéket fogok majd mérni, ami az egyedi gyártás sajátossága. Az viszont megnyugtat, hogy "fészkenként" és keresztmetszetenként azonos értéket mértem!

Így könnyen korrigálható a méretbeli és geometriai eltérés, közelítve az elméleti alakhoz!

Az elektróda fizikai mérete, de erre az átmérőre rá kell számolni a szikra közt és a zsugor mértékét

DSC_0345_2014-03-06.jpg


Együtt a nagyoló illetve simító elektróda valamint pár 32S&W Long Wad lövedék a maguk hibáival

DSC_0337_2014-03-06.jpg


Ui.:
Elkelt a szabad kokilla! Sajnálom
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5438

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
.
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5439

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
.
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5442

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Rajz by LQTM
nvtelen_2014-03-11.JPG


DSC_0359.JPG csatolmány nem található

Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 10 hónapja #5445

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Készül a levegő elvezető csatorna (a meglévőbe és a 2× jövőbeli formába)
DSC_0368.JPG


DSC_0378.JPG


Nem tudom LQ ilyet szerettél-e volna, de nagyobb felbontásban ez sikerült nekem
DSC_0384.JPG
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 10 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 9 hónapja #5470

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
A harmadik kokilla is elkészült. .54-es Lorenz by LQ design

DSC_0511.jpg

Válasz: Öntőformák 5 éve, 7 hónapja #5487

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Egy kicsit vissza kanyarodnék egy korábbi projekthez, a 32 S&W WC-hez.

A kezdeti jó teszt eredmények után furcsa dolgok kezdtek el történni

DSC_0865.jpg


Megnőtt a szóráskép illetve 5 lövésből 1-2 lövés látványosan kulcslyukazott.
Először a töltés "egyenetlenségére" gondoltam (hüvely formázás, lövedék tömeg, lőpor tömeg). Precízen elkezdtem a hüvelyeket vissza alakítani, vettem még pontosabb mérleget, elkezdtem kaliberezni a lövedéket, a LEE csoda kencéjével kenegetni, de sajna a helyzet változatlan maradt.

Beszélgettem párotokkal és felmerült a lövedék anyaga, abból az aspektusból, hogy lehet nem elég kemény és kenődik illetve az igen sekély és gyors huzagolású csőben nem képes kellő mértékben perdületet venni.

Tükör tisztára pucolt csővel tényleg az első pár lövés szép volt, de utána ....

Mivel nem volt alkalmas keménység mérőm, hát készítettem egy "házi" Brinell keménység mérőt és azzal összehasonlítottam a gyári lövedéket a sajátommal. Majdnem egyforma volt. Az enyém egy kicsivel puhább, de nem jelentősen. A gyárin a lenyomat átmérője 1,15mm míg az enyémen 1,17-1,19mm.

Szóval ez biztosan nem okozhatta a kulcslyukazást, de biztos ami biztos kértem LQ kollégától kemény keréksúlyt illetve múzeum igazgató úrtól kaptam antimont. Kotyvasztottam olyan összetételt aminek a keménysége pontosan megegyezett a gyárival.

Nem maradt más hátra, mint elgondolkozni egy új öntőformán, egy olyanon, aminek a koncepciója már bizonyított.

2 mm-el megnyújtottam a lövedéket, illetve megkapta a szoknyás kialakítást. Így a tömegközéppontja előrébb került, viszont a szoknya expanziója miatt jobban és gyorsabban kapaszkodik bele a huzagolásba.

Tegnap este még nem teljesen készült el az öntőforma, de mindenképpen ki akartam próbálni. Elég későn értem ki a lőtérre a frissen készített 15 lőszerrel és ha még nem is a gyári szórásképét adja, de EGY DARAB KULCSLYUK SEM VOLT! A fentebb leírt összes praktikát persze alkalmaztam a frissen készített lőszereknél. Az, hogy melyik mennyiben járult hozzá az eredményhez nem tudom, de az biztos, hogy macerás WC lövedéket készíteni! A képeken szépen látszik a 3× 5 lövés.

DSC_0895.JPG


DSC_0892.JPG


DSC_0893.JPG


Köszönöm mindenkinek a hozzászólását illetve javaslatát valamint tevőleges segítségét, aminek eredményeképpen eddig sikerült eljutni.

Most megyek és könnyítek az öntőformán, mert baromi nehéz lett , meg egy kicsit csinosítok is rajta.
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 7 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 7 hónapja #5488

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Ottó von Schwarz!

Van remény így lassan egy év után

DSC_0911.jpg


Mi csak UFO-nak hívjuk
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 7 hónapja Beküldte Gát-Izé.

Válasz: Öntőformák 5 éve, 5 hónapja #5491

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Az elkészült "UFO" öntőforma a mintapéldánnyal

DSC_0005.JPG


DSC_0001.JPG

Válasz: Öntőformák 5 éve, 5 hónapja #5492

  • Gát-Izé
  • TÁVOL
  • Felhasználó
  • Hozzászólások: 268
  • Karma: 47
Ottó Bátyám!

Kész!

DSC_0006.JPG


DSC_0009.JPG


DSC_0010.JPG


Cal.: 12 Brenneke előltöltős
Utolsó szerkesztés: 5 éve, 5 hónapja Beküldte Gát-Izé.
  • Oldal:
  • 1
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.60 másodperc